.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبیر مجمع نمایندگان با تشریح سئوال از وزیر اقتصاد؛
عملکرد بانک‌های ایرانی در برابر وام‌گیرندگان سودجویانه است
"ابوالفتح نیکنام" نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس با انتقاد از عملکرد نظام بانکی کشور اظهار داشت: عملکرد بانک ها در برابر وام گیرندگان کاملا بی رحمانه و سودجویانه است و به وحشتناک ترین شکل ممکن با آنها برخورد می کنند....
عملکرد بانک‌های ایرانی در برابر وام‌گیرندگان سودجویانه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که بانک‌های ایرانی بر خلاف قانون جهانی بانکداری عمل می کنند، گفت: عملکرد بانک‌ها در برابر وام‌گیرندگان کاملا بی‌رحمانه و سودجویانه است.

"ابوالفتح نیکنام" با انتقاد از عملکرد نظام بانکی کشور اظهار داشت: عملکرد بانک ها در برابر وام گیرندگان کاملا بی رحمانه و سودجویانه است و به وحشتناک ترین شکل ممکن با آنها برخورد می کنند.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس، از حضور خود در نشست 26 بهمن ماه کمیسیون اقتصادی مجلس برای پرسیدن این سئوال از وزیر اقتصاد و دارایی کشور که بانک مرکزی و شورای عالی بانک ها، نقش امور صنفی بانک ها را برای بالا بردن درآمد و کسب سود بانک ها معین کرده اند یا هدف آنها یک نگاه ملی است، خبر داد.

نیکنام با اشاره به موضوع دریافت سود 6 درصد بانک ها از مشتریان در صورت تأخیر در پرداخت اقساط خود به بان کها به عنوان جریمه، تصریح کرد: در صورت جریمه شدن مشتریان بانک ها اول این 6 درصد را دریافت کرده و در مرحله بعد مبلغ وام را مطالبه می کنند و جالب این که این جریمه را به عنوان اصل مبلغ حساب کرده و از آن سود دریافت می کنند که این مسئله باعث تأسف است.

به گفته وی، وام گیرنده باید دو یا سه برابر مبلغ مورد نظر را به صورت وثیقه یا ضامن در اختیار بانک ها قرار دهد تا در صورت عدم پرداخت اقساط، بانک ها از طریق آنها وجوه خود را مطالبه کنند، اما به محض تأخیر مشتری در پرداخت اقساط جریمه 6 درصد برای وی در نظر گرفته می شود و بانک ها با تعلل خود در گرفتن پول، مبلغ جریمه را تا میزان اعتبار وثیقه بالا برده و کاملا وثیقه را به نام خود می کنند.

نیکنام با فاجعه خواندن این موضوع، این عملکرد بانک ها را کاملا بی رحمانه خواند و افزود: بانک ها بر خلاف قانون جهانی بانکداری عمل می کنند که این تخلف باید مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس، با بیان این که به تازگی بانک ها اعلام کرده اند که دیگر این کار را انجام نمی دهند، تصریح کرد: این موضوع حقیقت ندارد و بانک ها همچنان با وحشتناک ترین شکل ممکن با مشتریان برخورد می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دلیل بالا بودن بهره های بانکی را تقاضای بیش از حد مردم برای دریافت وام خواند و اظهار داشت: بهمنی در گفته های خود در سال های اخیر بالا بودن نرخ تورم در کشور را دلبل اصلی بالا بودن نرخ بهره بانک ها عنوان کرده بود. سئوال من این است که با توجه به اظهارهای اخیر وی درباره تک رقمی بودن نرخ تورم، چرا همچنان نرخ بهره بانکها 26 درصد است./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 بهمن 1389
باسلام
انتقاد ايشان يكطرفه است ايشان به مشكلات بانكها در وصول مطالبات آشنا نيستند متأسفانه در اين چند سال آقايان فقط به بانكها براي اعطاي تسهيلات فشار اوردند حال كه بخاطر سياستهاي غلط اقتصادي مطالبات بانكها بالا رفته در صدد فشار بر بانكها هستند تا مطالبات بانكها پرداخت نشود ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.